Prada - luksus, jakość i nietuzinkowe modele

person Opublikowane przez: Prada - luksusowe marki list Kategoria: Wyjątkowe marki Data:

Ekskluzywne marki to dla wielu  osób wyznacznik nie tylko mody odnoszącej się do ubrań, ale również do całego stylu życia. Niektóre z nich mają za sobą niezwykłą historię ich powstania, co tym bardziej przekonuje do jej produktów. Taka właśnie jest Prada – marka znana i bardzo ceniona na całym świecie. Z pewnością jednak jej twórcy na początku swojej drogi nie spodziewali się, jak bardzo zmieni się ich firma i jaką sławę i renomę zyska na całym świecie.

Ekskluzywne marki to dla wielu  osób wyznacznik nie tylko mody odnoszącej się do ubrań, ale również do całego stylu życia. Niektóre z nich mają za sobą niezwykłą historię ich powstania, co tym bardziej przekonuje do jej produktów. Taka właśnie jest Prada – marka znana i bardzo ceniona na całym świecie. Z pewnością jednak jej twórcy na początku swojej drogi nie spodziewali się, jak bardzo zmieni się ich firma i jaką sławę i renomę zyska na całym świecie.

Powstanie marki Prada to początek XX wieku, a ściślej mówiąc rok 1913. To właśnie w tym roku, w Mediolanie, otwiera się sklep oferujący wyroby wykonane ze skóry. Głównym produktem w tamtym okresie były przede wszystkim walizki i kufry podróżne, bowiem w tych czasach były to produkty niezwykle poszukiwane na rynku. Znany był pod nazwą Fratelli Prada, czyli w tłumaczeniu bracia Prada. Sklep bowiem prowadzili bracia – Mario i Martino Prada. Przykładali oni bardzo wiele uwagi do najwyższej jakości produkowanych przez siebie artykułów. Takie podejście zaowocowało sukcesem, bowiem już w roku 1919 firma Prada została wybrana na dostawcę produktów dla rodziny królewskiej. Już wtedy firmę prowadził sam Mario, bowiem jego brat wycofał się z biznesu.

Z pewnością ten moment był sporym przełomem dla marki, doceniono bowiem to, co dla twórcy marki było najważniejsze, czyli wysoką jakość oferowanych produktów. Fakt, że firma wybrana została na dostawcę produktów dla rodziny królewskiej z pewnością przysporzył jej wielu klientów. Szanowane rodziny chciały bowiem mieć produkty z tej samej firmy,  było to wyznacznikiem ich wysokiej pozycji społecznej. Co więcej, na produktach firmy Prada pojawił się symbol dynastii sabaudzkiej, co dodało im prestiżu i elegancji.

Mario Prada miał dość konserwatywne podejście, uważając, że w biznesie sprawdzają się tylko mężczyźni. Jego zdaniem kobiety zupełnie nie sprawdzały się w tej roli, dlatego nie dopuszczał do tajników swojej pracy córki. Takie podejście jednak sprawiło, że firma zaczęła podupadać. Coraz starszy Mario Prada miał nadzieje że jego syn przejmie stery prowadzenia firmy, ten jednak nie wykazywał żadnego zainteresowania w tej kwestii. Po śmierci Mario Prady w 1952 roku, firmę przejęła córka założyciela, Luisa Prada. Nie radziła sobie jednak z prowadzeniem, być może spowodowane to było tym, że przez wiele lat ojciec trzymał ją z daleko od tajników rodzinnej firmy. Kondycja firmy była niezbyt dobra do momentu, aż Luisa zdecydowała o przekazaniu sterów w ręce swojej córki, a wnuczki założyciela.

Miuccia Prada pierwsze kroki w firmie stawiała już w roku 1970, zajmując się projektowaniem modowych akcesoriów. Jednakże dopiero od roku 1978, kiedy to przejęła stery firmy, można mówić o ponownym rozkwicie firmy i dynamicznym rozwoju marki. Miuccia Prada początkowo nie wykazywała zbyt wielkiego zainteresowania rodzinną firmą. Zamiast spędzania czasu na poznawaniu tajników projektowania interesowała się polityką, uzyskała nawet doktorat z nauk politycznych. jednak po szaleństwach młodzieńczych lat przejęła prowadzenie rodzinnej firmy i to było niezwykle korzystne posunięcie dla firmy.

Miuccia Prada interesowała się sztuką, wprowadzała więc w firmie swoje autorskie projekty. Okazało się, iż cieszą się one bardzo dużą popularnością, zdobywając sobie uznanie. Jednocześnie zaś miała smykałkę do prowadzenia biznesu, o czym świadczy sytuacja z końca lat 70-tych. To wtedy na targach mody skórzanej zauważyła torebkę, która była niemal identyczna z tą, która zaprojektowała. Wystawił je na targach Patrizio Bertelli, rzemieślnik na co dzień pracujący w Toskanii. Początkowo Miuccia dość mocno się zdenerwowała, jednak uważnie przyjrzała się produktom Bertelliego. Zafascynowało ją to, z jaką precyzją i starannością są one wykonane. Dlatego zamiast toczyć wojnę z projektantem, złożyła mu atrakcyjną ofertę zatrudniając go w swojej firmie. To było niezwykle trafne posunięcie, gdyż współpraca zaowocowała powstaniem wielu interesujących modeli, które jednocześnie były chwalone przez klientów za ich bardzo wysoką jakość i staranność wykonania. Po latach wspólnej pracy Miuccia i Bertelli pobrali się, tworząc doskonałe małżeństwo.

Miuccia stawiała na proste i pozbawione wulgarności projekty, na co wpływ z pewnością miało wychowanie w bardzo konserwatywnej rodzinie. W roku 1988 pierwszy raz firma wypuściła na rynek kolekcję damskich ubrań. wcześniej produkowane torebki i plecaki stanowiły doskonałe uzupełnienie ubrań, dlatego też popularność firmy znacznie wzrosła. Jednak produkty Prady były dość drogie, co sprawiało że nie wszystkich było na nie stać. Projektantka dostrzegła ten problem, i w roku 1992 zdecydowała o wypuszczeniu serii która w założeniu miała być przeznaczona dla mniej zamożnej części klientów. Nazwa serii Miu Miu była inspirowana przezwiskiem Miucci, a większość projektów czerpała ze swojej prywatnej garderoby. Stworzenie takiej kolekcji było strzałem w dziesiątkę, gdyż stała się znacznie bardziej rozpoznawalna i ceniona przez klientów.

Prada dzisiaj to marka z ugruntowaną pozycją na rynku. Oprócz linii Miu Miu powstała linia Sport, oferująca wygodne ubrania dla wszystkich. Miuccia wciąż prowadzi firmę i ma niezwykle dobry gust nie tylko do tworzenia nowych projektów ale również do rozwoju firmy. Ma bardzo unikalne podejście do wielu kwestii, jak na przykład promowanie nowych modelek na pokazach mody poprzez ich wystawienie na samym początku, co jest niezwykle rzadko spotykane. Celnie potrafi także zadbać o reklamę firmy – wystarczy przypomnieć pierwszą reklamę telewizyjną, którą stał się wyreżyserowany przez Ridleya Scotta film, trwający kilka minut.

Oczywiście wciąż znakiem rozpoznawczym marki są jej ubrania, od wielu lat niezmiennie produkowane w dbałości i wszystkie szczegóły oraz wysoką ich jakość.

Komentarze

Jeszcze nikt nie skomentował. Bądź pierwsza!

Zostaw swój komentarz

Niedziela Poniedziałek Wtorek Środa Czwartek Piątek Sobota Styczeń Luty Marzec Kwiecień Maj Czerwiec Lipiec Sierpień Wrzesień Październik Listopad Grudzień

Nowe konto

Masz już konto?
Zaloguj się lub Zresetuj hasło