Podcast: Jak wybrać markowe perełki w zalewie podróbek

person Opublikowane przez: Adam Koźluk list Kategoria: Podcast Data:

– Zakładałam komis, aby ludzie mogli bawić się modą. Sprzedawać rzeczy, których już nie noszą, kupować sobie za to coś innego – mówi Justyna Słomkowska, założycielka LABEL. Podcast o tym, jak odróżnić oryginalne produkty marek luksusowych od podróbek, w jaki sposób inwestować w modę oraz na co obecnie polują łowczynie okazji. 

– Zakładałam komis, aby ludzie mogli bawić się modą. Sprzedawać rzeczy, których już nie noszą, kupować sobie za to coś innego – mówi Justyna Słomkowska, założycielka LABEL. Podcast zrealizowany przez Michała Szymańskiego z portalu Biznes z Klasą o tym, jak odróżnić oryginalne produkty marek luksusowych od podróbek, w jaki sposób inwestować w modę oraz na co obecnie polują łowczynie okazji. 

Początki Komisu Label

Label - była to kwestia potrzeb. Około dziesięciu lat temu zaczęłam szukać miejsc, w których mogłabym sprzedawać rzeczy swoje lub koleżanek. Niestety na rynku, większość komisów oferujących swoje usługi, były to malutkie sklepiki – głównie z rzeczami vintage. Nie posiadały żadnych stron internetowych, nie działały w social media. W związku z czym po dwóch, trzech latach takiej współpracy postanowiłam otworzyć własny komis. Brakowało mi miejsca z ładnie wyeksponowanymi rzeczami, które będą niezniszczone i sprawdzone pod względem oryginalności. Chodziło o wyróżnianie się dobrą jakością. Chciałam stworzyć miejsce otwarte dla wszystkich, gdzie będzie można przyjść, porozmawiać i przymierzyć.

Podróbki dominują rynek dóbr luksusowych. Jak nie dać się oszukać?

Smutna prawda jest taka, że rzeczywiście bardzo dużo podróbek doskonale imituje oryginały, a część jest tak wykonana, że widać to gołym okiem. Wiele lat pracy i nauki kosztowało mnie to, żeby zdobyć doświadczenie w odróżnianiu rzeczy oryginalnych od podróbek. Jednocześnie mam zespół dwóch osób, które miały przez wiele lat styczność z markami luksusowymi, pracując za granicą w sklepach Chanel, Prady, Gucci. Oczywiście mam też kontakty w butikach innych słynnych domów mody takich jak np. Hermes, czy Yves Saint Laurent, a dodatkowo wspomagam się amerykańskim systemem do stwierdzania autentyczności. Jest to system Entrupy, oparty na sztucznej inteligencji.

Sytuacji, w których przychodzą klientki nieświadome, że posiadają podróbki jest wiele. Jednakże one nigdy nie wylądują u nas na półce, zanim nie zostaną bardzo dokładnie sprawdzone. Przykre jest to, że coraz więcej osób przynosi podróbki i po reakcjach klientów widać, że po prostu panie nie miały pojęcia co kupują, że były przekonane, że są to rzeczy oryginalne, ponieważ w tej chwili na rynku podróbki sprzedaje się w cenie – jak gdyby – rzeczy oryginalnych i to też myli klientów. Wiele lat temu podróbki były tańsze. Przykładowo, jak torba kosztowała w sklepie dziesięć tysięcy, to podróbkę można było kupić za dwa.

Podcast o markach luksusowych, misji LABEL oraz o tym, jak odróżnić podróbki od oryginałów

Zachęcamy do wysłuchania całego podcastu na platformie Spotify. 

Komentarze

Jeszcze nikt nie skomentował. Bądź pierwsza!

Zostaw swój komentarz

Niedziela Poniedziałek Wtorek Środa Czwartek Piątek Sobota Styczeń Luty Marzec Kwiecień Maj Czerwiec Lipiec Sierpień Wrzesień Październik Listopad Grudzień

Nowe konto

Masz już konto?
Zaloguj się lub Zresetuj hasło