Podcast: Jak wybrać markowe perełki w zalewie podróbek

– Zakładałam komis, aby ludzie mogli bawić się modą. Sprzedawać rzeczy, których już nie noszą, kupować sobie za to coś innego – mówi Justyna Słomkowska, założycielka LABEL. Podcast o tym, jak odróżnić oryginalne produkty marek luksusowych od podróbek, w jaki sposób inwestować w modę oraz na co obecnie polują łowczynie okazji.
– Zakładałam komis, aby ludzie mogli bawić się modą. Sprzedawać rzeczy, których już nie noszą, kupować sobie za to coś innego – mówi Justyna Słomkowska, założycielka LABEL. Podcast zrealizowany przez Michała Szymańskiego z portalu Biznes z Klasą o tym, jak odróżnić oryginalne produkty marek luksusowych od podróbek, w jaki sposób inwestować w modę oraz na co obecnie polują łowczynie okazji.
Początki Komisu Label
Label - była to kwestia potrzeb. Około dziesięciu lat temu zaczęłam szukać miejsc, w których mogłabym sprzedawać rzeczy swoje lub koleżanek. Niestety na rynku, większość komisów oferujących swoje usługi, były to malutkie sklepiki – głównie z rzeczami vintage. Nie posiadały żadnych stron internetowych, nie działały w social media. W związku z czym po dwóch, trzech latach takiej współpracy postanowiłam otworzyć własny komis. Brakowało mi miejsca z ładnie wyeksponowanymi rzeczami, które będą niezniszczone i sprawdzone pod względem oryginalności. Chodziło o wyróżnianie się dobrą jakością. Chciałam stworzyć miejsce otwarte dla wszystkich, gdzie będzie można przyjść, porozmawiać i przymierzyć.
Podróbki dominują rynek dóbr luksusowych. Jak nie dać się oszukać?
Smutna prawda jest taka, że rzeczywiście bardzo dużo podróbek doskonale imituje oryginały, a część jest tak wykonana, że widać to gołym okiem. Wiele lat pracy i nauki kosztowało mnie to, żeby zdobyć doświadczenie w odróżnianiu rzeczy oryginalnych od podróbek. Jednocześnie mam zespół dwóch osób, które miały przez wiele lat styczność z markami luksusowymi, pracując za granicą w sklepach Chanel, Prady, Gucci. Oczywiście mam też kontakty w butikach innych słynnych domów mody takich jak np. Hermes, czy Yves Saint Laurent, a dodatkowo wspomagam się amerykańskim systemem do stwierdzania autentyczności. Jest to system Entrupy, oparty na sztucznej inteligencji.
Sytuacji, w których przychodzą klientki nieświadome, że posiadają podróbki jest wiele. Jednakże one nigdy nie wylądują u nas na półce, zanim nie zostaną bardzo dokładnie sprawdzone. Przykre jest to, że coraz więcej osób przynosi podróbki i po reakcjach klientów widać, że po prostu panie nie miały pojęcia co kupują, że były przekonane, że są to rzeczy oryginalne, ponieważ w tej chwili na rynku podróbki sprzedaje się w cenie – jak gdyby – rzeczy oryginalnych i to też myli klientów. Wiele lat temu podróbki były tańsze. Przykładowo, jak torba kosztowała w sklepie dziesięć tysięcy, to podróbkę można było kupić za dwa.
Podcast o markach luksusowych, misji LABEL oraz o tym, jak odróżnić podróbki od oryginałów
Zachęcamy do wysłuchania całego podcastu na platformie Spotify.
Komentarze
Jeszcze nikt nie skomentował. Bądź pierwsza!
Zostaw swój komentarz